تولید محتوا با هوش مصنوعی

اسکیما چیست؟ انواع اسکیما گوگل که هر کارشناس سئو باید بداند!

 آخرین به‌روزرسانی: 01 آذر 1403

شاید درباره اسکیما و اهمیت آن در سئو سایت و کسب رتبه بهتر در نتایج گوگل شنیده باشید. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که دقیقا اسکیما چیست و انواع اسکیما گوگل کدام اند. با ما همراه باشید.

اسکیما یکی از مهمترین‌ ترندهای سئو و بهینه‌سازی نتایج گوگل در سال 2023 است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم. اگر سایت وردپرسی داشته باشید می‌توانید به کمک افزونه‌ها اسکیمای موردنظر را تنظیم کنید و اگر سایت خود را با زبان‌هایی چون php یا asp نوشته‌اید، باید کدهای لازم را اضافه کنید.

اسکیما چیست

حالا که این همه از اسکیما گفتیم، این عبارت به چه معناست، چه کمکی به ما می‌کند و انواع آن کدامند؟ در ادامه به تمام این سوالات پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

اسکیما چیست؟

اسکیما یک قطعه کد است که در هر صفحه از سایت می تواند قرار می گیرد و اطلاعات موجود در آن صفحه را به صورت ساختاریافته به موتورهای جستجو معرفی کند. علاوه بر این برخی اسکیما ها منجر به ریچ اسنیپت می شوند و از این طریق نرخ کلیک را افزایش می دهند.

اسکیما برای تمام انواع محتوا مانند مقالات، فیلم‌ها، رویدادها، رستوران‌ها، شرکت‌ها و... کاربردی است. وب سایت schema.org استانداردهای اسکیما در سئو را به شما معرفی می‌کند و امکان آزمایش و مشاهده اسکیماهای مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد.

انواع اسکیما گوگل چیست؟

در ادامه با برخی از انواع اسکیما بیشتر آشنا می‌شویم:

1- اسکیمای سازمانی (Organizational Schema)

این اسکیما به معرفی یک سازمان مرتبط است و شامل اطلاعاتی چون نام سازمانی، لوگو، اطلاعات تماس، اطلاعات دسترسی و موقعیت مکانی و آدرس پروفایل شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

برای پیاده سازی اسکیما سازمانی می توانید قطعه کد زیر را بررسی کنید و از آن الگو بگیرید:


<script type=”application/ld+json”>
{“@context” : “http://schema.org”,
“@type” : “Organization”,
“name” : “Oracle Corporation”,
“url” : “https://www.oracle.com/index.html”,
“logo”: “https://www.oracle.com/webfolder/s/brand/assets/i/specimens/identity/logo/primary-badge.gif”,
“sameAs”:[
“https://www.facebook.com/Oracle”,”https://www.twitter.com/Oracle”,”https://plus.google.com/+Oracle”,”https://www.linkedin.com/company/oracle”,”https://www.instagram.com/oracle/”,”https://www.youtube.com/user/Oracle”],
“contactPoint” : [
{ “@type” : “ContactPoint”,
“telephone” : “+1-800-392-2999”,
“contactType” : “customer service”,
“contactOption” : “TollFree”,
“areaServed” : “US”} ,
{“@type” : “ContactPoint”,
“telephone” : “+1-800-223-1711”,
“contactType” : “technical support”,
“contactOption” : “TollFree” ,
“areaServed” : “US”} ,
{“@type” : “ContactPoint”,
“telephone” : “+1-800-633-0738”,
“contactType” : “sales”,
“contactOption” : “TollFree” ,
“areaServed” : “US”} ]
}
</script>


2- اسکیمای شخص (Person)

اسکیمای شخص یکی دیگر از انواع اسکیما گوگل است. همان‌طور که مشخص است این اسکیما عملکردی مشابه نمونه سازمانی دارد، با این تفاوت که اطلاعات افراد مانند نام، تاریخ تولد، آدرس، تحصیلات و اعضای خانواده را نمایش می‌دهد.

اگر قصد پیاده سازی اسکیما شخص را دارید می توانید قطعه کد زیر را بررسی کنید و از آن الگو بگیرید:


script type=”application/ld+json”>
{“\u0040context”:”http:\/\/schema.org”,”\u0040type”:”Person”,
“name”:”Mark Zuckerberg”,
“jobTitle”:”Founder and CEO”,
“address”:{“\u0040type”:”PostalAddress”,
“addressLocality”:”Palo Alto, California”},
“affiliation”:[{“\u0040type”:”Organization”,
“name”:”Chan Zuckerberg Initiative”},
{“\u0040type”:”Organization”,
“name”:”Facebook”}]}
</script>


3- اسکیمای کسب‌وکارهای محلی

بسیاری از کسب‌وکارها به صورت محلی فعالیت می‌کنند و از این رو سئو محلی نیز برایشان مهم است. اسکیمای کسب‌وکارهای محلی برای این دست از مشاغل یا شعبات برندهای بزرگ خیلی کاربردی است. این کار به مصرف‌کنندگان محلی کمک می‌کند خیلی راحت موقعیت مکانی شرکت و دیگر اطلاعات نظیر آدرس، ساعات کاری، منو، اطلاعات تماس و... را که معمولا در صفحاتی مانند تماس با ما و درباره موجود است را در نتایج گوگل مشاهده کنند. برای آموزش نحوه نوشتن درباره ما در سایت و همجنین سئو این صفحات با ما همراه باشید.

برای پیاده سازی اسکیمای کسب و کار محلی می توانید از تکه کد زیر الگو بگیرید:


<div class=”center-address” itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<div itemprop=”streetAddress”>
<p>1285 Beacon St </p>
<p>Brookline, MA 02446</p>
<span itemprop=”addressLocality” style=”display: none;”>Boston, MA</span>
</div>
</div>


4- اسکیمای محصولات و سیستم پیشنهاد Product

یکی از مهمترین انواع اسکیما، اسکیمای محصول است. به کمک این اسکیما می‌توانید اطلاعات لازم برای فروش یک محصول یا خدمت مانند قیمت، وضعیت موجودی و جزئیات دیگر را در صفحه نتایج نمایش دهید. با وجود این سیستم آفرها نیاز به قیمت و واحد پولی دارد تا گزینه مناسب را پیشنهاد کند، ولی اسکیما محصول فقط نیاز به نام کالا دارد. این اسکیماها را می توانید با انواع افزونه های مختلف در وردپرس قرار دهید. یکی از این افزونه ها Yoast است. پیشنهاد می کنیم آموزش yoast را در جت سئو مشاهده کنید.


<div class=”section product_section clearfix thumbnail_position–bottom-thumbnails  product_slideshow_animation–none”
data-thumbnail=”bottom-thumbnails”
data-slideshow-animation=”none”
data-slideshow-speed=”6″
itemscope itemtype=”http://schema.org/Product”>
<h1 class=”product_name” itemprop=”name”>Ski Goggles PRO</h1>
<p class=”sku”>
<span itemprop=”sku”>600164</span>
</p>
<div class=”description” itemprop=”description”>
<meta charset=”utf-8″>
<ul class=”a-unordered-list a-vertical a-spacing-none”>
<li><span class=”a-list-item”>PERFORMANCE SKI GOGGLES WITH FRAMELESS DESIGN</span></li>
<li><span class=”a-list-item”>INTERCHANGEABLE LENS SYSTEM</span></li>
<li><span class=”a-list-item”>OTG (OVER-THE-GLASSES) DESIGN</span></li>
<li>UNIVERSAL HELMET COMPATIBILITY</li>
<li><span class=”a-list-item”>WHAT YOU GET: 1 x OutdoorMaster Goggles PRO, 1 x Protective Case, 1 x Carrying Pouch</span></li>
</ul>
<ul class=”a-unordered-list a-vertical a-spacing-none”></ul>
</div>
<p class=”modal_price” itemprop=”offers” itemscope itemtype=”http://schema.org/Offer”>
<meta itemprop=”priceCurrency” content=”USD” />
<meta itemprop=”seller” content=”OutdoorMaster.com” />
<link itemprop=”availability” href=”http://schema.org/InStock”>
<meta itemprop=”itemCondition” content=”New” />
<span class=”sold_out”></span>
<span itemprop=”price” content=”49.99″ class=””>
<span class=”current_price “>
<span class=”money”><span class=money>$49.99</span></span>
</span>
</span>
<span class=”was_price”> </span>
</p>
</div>


5- اسکیمای بردکرامب BreadcrumbList

اگر با بردکرامب آشنایی داشته باشید، می‌دانید که واقع نمایش مسیر یک صفحه است. اسکیمای این بخش نیز لینک‌های مسیر از صفحه اصلی تا صفحه موردنظر را نشان می‌دهد که آخرین لینک است. این کار به کاربران کمک می‌کند تا موقعیتشان را ببینند و باعث کاهش نرخ پرش هم می‌شود.


<script type=”application/ld+json”>
{“@context”:”http://schema.org”,
“@type”:”BreadcrumbList”,
“itemListElement”:[{“@type”:”ListItem”,”position”:1,”item”:{“@id”:”http://time.com/money/section/travel/”,”name”:”Travel”,”image”:null}},
{“@type”:”ListItem”,”position”:2,”item”:{“@id”:”http://time.com/money/tag/tourism/”,”name”:”Tourism”,”image”:null}}]}
</script>


6- اسکیمای مقاله (Article)

یکی از انواع اسکیما گوگل، که در صفحات مقاله کاربرد دارد، اسکیما مقاله است. همان‌طور که مشخص است این اسکیما برای بلاگ‌پست‌ها و اخبار به کار می‌رود. این روش کمک می‌کند تا درک محتوای شما برای موتورهای جستجو خیلی ساده‌تر شود. یک نمونه اسکریپت اسکیمای مقاله به صورت زیر است:


<script type=”application/ld+json”>
{“@context”:”http://schema.org”,
“@type”:”NewsArticle”,
“headline”:”Hoda Kotb and Savannah Guthrie Are <em>Today</em>’s New Anchor Team”,
“image”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”https://peopledotcom.files.wordpress.com/2018/01/hoda.jpg”,”width”:400,”height”:300},
“video”:[{“@type”:”VideoObject”,”name”:”Hoda Kotb and Savannah Guthrie Are Today’s New Anchor Team”,”description”:”Hoda Kotb and Savannah Guthrie are Today’s new anchor team”,”uploadDate”:”2018-01-01T22:06:46.000Z”,”duration”:”PT1M38S”,”thumbnailUrl”:”http://timeInc.brightcove.com.edgesuite.net/rtmp_uds/416418724/201801/2786/416418724_5699834102001_5699817934001-th.jpg?pubId=416418724&videoId=5699817934001″}],
“author”:[{“@type”:”Person”,”name”:”Charlotte Triggs”},
{“@type”:”Person”,”name”:”Michele Corriston”}],
“publisher”:{“@type”:”Organization”,”name”:”PEOPLE.com”,”logo”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”http://people.com/img/logo.png”,”width”:114,”height”:60}},
“datePublished”:”2018-01-02T12:00:14.000Z”,”dateModified”:”2018-01-02T15:53:22.000Z”,”description”:””,
“mainEntityOfPage”:”http://people.com/tv/hoda-kotb-savannah-guthrie-are-todays-new-anchors/”}]
</script>

7- اسکیمای ویدیو

هنوز هم خزش محتوای ویدیویی برای موتورهای جستجو راحت نیست و نیاز به توضیحات تکمیلی دارند. به همین دلیل اسکیمای ویدیو روشی بسیار خوب برای ظاهر شدن ویدیو در نتایج جستجو است و به سئو ویدئو کمک شایانی میکند:


<div class=”project-video-block flex-col flex-center” itemprop=”video” itemscope=”” itemtype=”http://schema.org/VideoObject” data-reactid=”32″>
<meta itemprop=”name” content=”How to Stamp Silver Spoons” data-reactid=”33″/>
<meta itemprop=”description” content=”How to Stamp Silver Spoons” data-reactid=”34″/>
<meta itemprop=”contentUrl” content=”https://videos.darbysmart.com/videos-extended/mp4/149ff088-1bb2-441a-ac7a-8d2d90bfa94c/v4_dl.mp4?1482387640.32224″ data-reactid=”35″/>
<meta itemprop=”thumbnailURL” content=”https://assets1.darbysmart.com/project_photos/photos/000/000/867/large/Stamped-Silver-Spoons-Lifestyle-2.jpg?1425429629″ data-reactid=”36″/>
<meta itemprop=”duration” content=”T30S” data-reactid=”37″/>
<meta itemprop=”uploadDate” content=”2016-06-13T23:51:14.404983″ data-reactid=”38″/>
</div>


8- اسکیمای رویداد (Event)

یکی از انواع اسکیما، که کمتر در مورد آن صحبت می شود، اسکیمای رویداد است. این اسکیما اطلاعات بیشتری چون تاریح برگزاری رویداد، موقعیت مکانی و قیمت را به رویدادهایی چون کنسرت، همایش، وبینار، جشنواره و... اضافه می‌کند.


<script type=”application/ld+json”>
[{“@context”:”http://schema.org”,
“@type”:”MusicEvent”,
“name”:”Marshmello”,
“url”:”https://www.songkick.com/concerts/31457094-marshmello-at-intrigue-nightclub?utm_medium=organic\u0026utm_source=microformat”,
“location”:{“@type”:”Place”,
“address”:{“@type”:”PostalAddress”,
“addressLocality”:”Las Vegas”,
“addressCountry”:”US”,
“addressRegion”:”NV”,
“streetAddress”:”3121 Las Vegas Blvd S”,
“postalCode”:”89109″},
“name”:”Intrigue Nightclub”,
“sameAs”:null,
“geo”:{“@type”:”GeoCoordinates”,”latitude”:36.1293962,”longitude”:-115.1653038}},”startDate”:”2017-12-31T22:30:00-0800″,
“performer”:[{“@type”:”MusicGroup”,”name”:”Marshmello”,
“sameAs”:”https://www.songkick.com/artists/8613384-marshmello?utm_medium=organic\u0026utm_source=microformat”}]}]
</script>

9- اسکیمای دستور پخت (Recipe)

این اسکیما هم برای صفحات شامل دستور پخت غذا استفاده می‌شود و منجر به کسب ریچ اسنیپت هم می شود:


<script type=”application/ld+json”>
{“@context”:”http://schema.org”,
“@type”:”Recipe”,
“name”:”Pan-Seared Strip Steak”,
“image”:{“@type”:”ImageObject”,”url”:”http://cdnimage.myrecipes.com/sites/default/files/styles/4_3_horizontal__1200x900/public/image/recipes/ck/1/04/seared-strip-steak-ckx.jpg?itok=2ukHtBa3″,”width”:420,”height”:315},
“datePublished”:”2011-03-10T19:56:59.000Z”,
prepTime”:null,
“totalTime”:”PT51M”,
“recipeYield”:”6 servings (serving size: 3 ounces beef and 3/4 teaspoon buttermixture)”,
“recipeIngredient”:[“2  (12-ounce) lean, grass-fed New York strip steaks”,”1 teaspoon kosher salt”,”3/4 teaspoon black pepper”,”1 tablespoon olive oil”,”2 tablespoons butter”,”2  thyme sprigs”,”2  garlic cloves, crushed”],
“recipeInstructions”:”  Let steaks stand 30 minutes at room temperature.   Sprinkle salt and pepper evenly over steaks. Heat a large cast-iron skillet over high heat. Add oil to pan; swirl to coat. Add steaks to pan; cook 3 minutes on each side or until browned. Reduce heat to medium-low; add butter, thyme, and garlic to pan. Carefully grasp pan handle using an oven mitt or folded dish towel. Tilt pan toward you so butter pools; cook 1 1/2 minutes, basting steaks with butter constantly. Remove steaks from pan; cover loosely with foil. Let stand 10 minutes. Reserve butter mixture.   Cut steak diagonally across grain into thin slices. Discard thyme and garlic; spoon reserved butter mixture over steak.”,
“author”:[{“@type”:”Person”,”name”:”Robin Bashinsky”}],
“aggregateRating”:{“@type”:”AggregateRating”,”ratingValue”:”5″,”reviewCount”:”26″,”itemReviewed”:”Pan-Seared Strip Steak”,”bestRating”:”5″,”worstRating”:”1″},
“nutrition”:{“@type”:”NutritionInformation”,”calories”:”197″,”carbohydrateContent”:”0.3 g”,”cholesterolContent”:”73 mg”,”fatContent”:”10.2 g”,”fiberContent”:”0.0 g”,”proteinContent”:”26.3 g”,”saturatedFatContent”:”4.4 g”,”servingSize”:null,”sodiumContent”:”410 mg”,”sugarContent”:null,”transFatContent”:null,”unsaturatedFatContent”:null}
</script>

10- اسکیمای Review/Rating

یکی از انواع اسکیما گوگل، که معمولا همراه با اسکیما محصول استفاده می‌شود و به بررسی امتیاز محصول توسط کاربران می‌پردازد، اسکیمای Review است. در واقع با استفاده از این اسکیما به روبات‌های گوگل اطلاع می‌دهیم که کاربران چه امتیازی به محصول مورد نظر داده‌اند. استانداردهای Review و Rating می‌توانند با اسکیماهای دیگر مانند hotel نیز استفاده شوند. در گذشته امکان استفاده از این استانداردها همراه با اسکیمای article نیز بود که گوگل در بروزرسانی‌های خود آن را حذف کرد.

تصویر زیر نتیجه استفاده از rating schema در نتایج گوگل را نشان می‌دهد:

استفاده از اسکیمای rating در نتایج گوگل

11- اسکیمای سوالات متداول (FAQ)

این اسکیما هم یکی از مرسوم‌ترین مواردی است که استفاده می‌شود. نمایش پرسش‌های متداول نشان می‌دهد کاربران بیشتر چه سوالاتی پرسیده‌اند و چه جواب‌هایی دریافت کرده‌اند. استفاده از اسکیمای سوالات متداول با وجود اینکه استاندارد نسبتا جدیدی است اما به سرعت مورد استقبال مدیران سایت‌ها و کاربران قرار گرفت. دلیل این موضوع آن است که به کمک این اسکیما می توان فضای زیادی را در نتایج جستجو اشغال کرد. در تصویر زیر یک نمونه از نمایش این نوع از اسکیما را مشاهده می‌کنید:

استفاده از اسکیما FAQ و نمایش آن در نتایج گوگل

نحوه تشخیص صفحات فاقد اسکیما به کمک جت سئو

در ویدیو زیر نحوه استفاده از جت سئو برای تشخیص صفحات فاقد اسکیما را توضیح داده ایم:

فرق ریچ اسنیپت با اسکیما چیست؟

اسنیپت‌ هم مانند اسکیما اطلاعات مفیدی است که در کنار لینک ما در صفحه نتایج گوگل قرار می‌گیرد تا بتوانیم رتبه بهتری بگیریم و کاربران آن را بهتر پیدا کنند. این موارد می‌تواند شامل عکس، نام نویسنده، تعداد نظرات، تعداد امتیازدهندگان، امتیاز یا ستاره‌های دریافتی و... باشد. ریچ اسنیپت تقریبا همان مفهوم نزدیک به اسکیما را دارد با اینکه محدودتر است. در واقع استفاده از استانداردهای schema باعث می‌شود که در نتایج گوگل ریچ اسنیپت‌ها ظاهر شوند، اما همیشه این اتفاق نمی‌افتد و گوگل الزامی برای نمایش ریچ اسنیپت‌ها در صورت استفاده شما از استانداردهای اسکیما ندارد.

آیا اسکیما بر روی بهبود رتبه سایت تاثیرگذار است؟

اسکیما شاخصی برای سئو داخلی است و سئو داخلی هم یکی از روش های سئو سایت است. اسکیما به صورت مستقیم تاثیری بر بهبود رنک سایت نخواهد داشت ولی به طور غیرمستقیم، با افزایش نرخ کلیک می‌تواند بر روی بهبود رنک سایت تاثیرگذار باشد.


بیشتر بخوانید : رتبه کلمات کلیدی


جمع بندی

در این مقاله توضیح دادیم که اسکیما چیست و انواع اسکیما گوگل کدام اند.

داده‌های وب به صورت پیش‌فرض ساختار یافته نیستند و محتوای صفحات وب که در قالب HTML ارائه می‌شوند به درستی توسط روبات‌ها تفسیر نمی‌شود. بنابراین استفاده از استانداردهای اسکیما به روبات‌های موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درک بهتری از نوع محتوای ارائه شده در وب پیدا کند. ما در این مقاله برخی از پرکاربردترین انواع اسکیما را برای شما توضیح دادیم.

استفاده از استانداردهای اسکیما در سئو محتوا باعث خواهد شد که سایت شما در برخی از نتایج گوگل به صورت متفاوت از سایر نتایج نمایش داده شود که به این حالت اصطلاحا ریچ اسنیپت می‌گوییم. ریچ اسنیپت‌ها نرخ کلیک صفحات در نتایج گوگل را بهبود می‌بخشند.

در صورتی که شما هم تا کنون تجربه استفاده از استانداردهای اسکیما را داشته‌اید، تجربه خود را در بخش نظرات با سایر کاربران در میان بگذارید.

اگر به دنبال آنالیز سایت هستید، به شما ابزار جت سئو را پیشنهاد میکنیم. این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که به کمک آن می توانید تحلیل هر صفحه از سایت خود یا دیگران را در کسری از ثانیه انجام دهید. اگر هم می خواهید رتبه سایت خود در ایران را  ببینید کافی است به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

اگر از وردپرس استفاده می کنید می توانید با افزونه یواست یا رنک مث اسکیما مورد نظر خود را به صفحات سایتتان اضافه کنید.

اسکیما نوعی داده ساختار یافته است و به گوگل در درک بهتر صفحات سایت کمک می کند. همچنین با استفاده از برخی اسکیماها، مانند اسکیما FAQ، می توانیم نحوه نمایش خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشیم.

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
دیدگاه کاربران
بیژن ناظر
 ارسال شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402

درود زمانی که در گوگل نام سایت خود را به فارسی سرچ میکنم یه سری نتایج نشون میده سایت من با نام های مشابه میاد اما سایت رقبا بالای نام دامنه سایتشان نام فارسی سایتشان هم میاد حالا من چطور میتونم این کار رو برای سایت خودم انجام بدم ؟

جت سئو:
 ارسال شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403

برای اینکه گوگل به درستی برند شما را شناسایی کند، نیاز دارید که بر روی سئو خارجی سایت خود و برندسازی کار کنید. به مرور به صورت خودکار این اتفاق خواهد افتاد.

نگین
 ارسال شده در : یکشنبه 28 اسفند 1401

واقعا فکر میکنید ویدئویی که در ابتدای مقاله گذاشتید خوب و مفید هست؟ از جت سئو انتظار بیشتری میرفت.

جت سئو:
 ارسال شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403

متوجه مشکل در ویدئو نشدیم، ممنون میشیم که بیشتر توضیح بدین.

سمین
 ارسال شده در : دوشنبه 01 اسفند 1401

از کدهای اسکیما برای چه سایت هایی می توانیم استفاده کنیم؟

وب 24
 ارسال شده در : دوشنبه 01 اسفند 1401

در تمام سایت‌های خبری، آموزشی، سازمانی، شرکتی، کتاب الکترونیک، فیلم آموزشی و غیره می‌توانید از کدهای اسکیمای مخصوص استفاده کنید.

زهرا فخاری
 ارسال شده در : دوشنبه 17 بهمن 1401

بهترین روش جهت اسکیماگذاری چه روشی است؟ و کدام روش را توصیه می کنید؟

وب 24
 ارسال شده در : دوشنبه 17 بهمن 1401

بهترین روش اسکیماگذاری در صفحات استفاده از تگ منیجر هست. همچنین گوگل نیز ترجیح می دهد از کدهای JSON-LD استفاده شود.

نادر انصاری
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 دی 1401

سلام یه سوالی برام پیش اومده. فرق اسکیما با ریچ اسنیپت چیه؟ ممنون میشم پاسخ بدین

مدیریت سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 دی 1401

اسکیما یک قطعه کد هست که در کدهای صفحه سایت قرار می گیرد. ریچ اسنیپت، بخشی از نتایج سرپ است که نمایش اسکیما رو شامل می شود یا به صورت خودکار توسط گوگل ایجاد می شود.

مسعود یاوری
 ارسال شده در : چهارشنبه 30 آذر 1401

با سلام و احترام نکته ای که به اون در این مقاله اشاره نشد اهمیت یادگیری نوشتن اسکیما هست. شخصا از وقتی که یاد گرفتم چطور کد اسکیما بنویسم دید خیلی عمیق تری نسبت به اسکیما پیدا کردم. پیشنهاد میکنم حتما یاد بگیرید.

مجیدی
 ارسال شده در : دوشنبه 14 آذر 1401

متاسفانه اهمیت استفاده از اسکیما در سمنتیک سئو به خوبی درک نشده است. پیشنهاد میکنم نحوه نوشتن کد اسکیما را فرا بگیرید تا درک عمیق تری نسبت به استفاده از اسکیما پیدا کنید.

احمدی
 ارسال شده در : دوشنبه 30 آبان 1401

با سلام و تشکر بابت مطلب خوبتون میخواستم بپرسم آیا استفاده از اسکیماها به بهبود رتبه کمک می کند؟ و به طور مثال استفاده از اسکیمای بردکرامب چه فایده ای دارد؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : دوشنبه 30 آبان 1401

سلام استفاده از اسکیماها به طور مستقیم به بهبود رتبه کمکی نمی کند و فاکتور رتبه بندی محسوب نمی شود اما به طور غیر مستقیم با تاثیرگذاری بر فاکتورهایی مثل تجربه کاربری و ... به بهبود سئو صفحه کمک میکند. در مورد اسکیمای بردکرامب و فواید آن، پیشنهاد می کنیم مقاله بردکرامب چیست را مطالعه کنید. https://www.jetseo.ir/article/53/%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A8-breadcrumb-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

علی قائم نژاد
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401

با سلام بهترین افزونه برای پیاده سازی اسکیما در وردپرس چیست؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401

کی توانید از افزونه هایی مثل رنک مث یا اسکیما پرو استفاده کنید.

شیدا
 ارسال شده در : چهارشنبه 04 آبان 1401

سلام وقت بخیر من اسکیما Product رو به محصولاتم اضافه کردم اما ستاره امتیاز نشون داده نمیشه. چرا؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 04 آبان 1401

با سلام تضمنی نیست که استفاده از اسکیما به ریچ ریزالت منتهی شود. لازم است کیفیت سایت شما، صحت اجرای اسکیما و موارد نظیر آن در سایت شما بررسی شود.

محمد کاویانی
 ارسال شده در : چهارشنبه 06 مهر 1401

سلام آیا استفاده از اسکیماهایی که در بخش Search Central به اونها اشاره ای نشده ولی در سایت schema.org معرفی شدن به سئو کمکی میکنه؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : یکشنبه 17 مهر 1401

با سلام همانطور که Bill Slawski قبلا اشاره کرده بود استفاده از اسکیما همواره مفید است چون به گوگل در درک بهتر موجودیت ها و ارتباط بین آنها کمک می کند.

علی
 ارسال شده در : شنبه 16 بهمن 1400

سلام وقت بخیر اسکیما اسکیمای سازمانی (Organizational Schema) کجا باید قرار بدیم؟ صفحه اصلی یا چی؟ و توی چه تگی باید باشه؟

جت سئو:
 ارسال شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403

این اسکیما بهتر است در صفحه ای که مرتبط با سازمان شما است استفاده شود. مانند درباره ما، تماس با ما و... همچنین در سایت هایی که اطلاعات سازمان های مختلف را دارند، برای هر کدام از آنها در صفحه مورد نظرشان استفاده گردد.

الیاس امینی
 ارسال شده در : چهارشنبه 26 آبان 1400

الگوریتم فهرستی از دستورات و قوانین است که یک کامپیوتر برای اجرا و تکمیل یک وظیفه باید انجام دهد.

جت سئو:
 ارسال شده در : شنبه 29 آبان 1400

بله درست هست، البته ارتباط مفهوم الگوریتم و داده های ساختار یافته یا اسکیماها را متوجه نشدیم. لطفا بیشتر توضیح بدین که چرا به مفهوم الگوریتم اشاره کردین؟

spheyl
 ارسال شده در : چهارشنبه 19 خرداد 1400

با سلام یک سوال در خصوص لینکهای سه تایی عمودی در صفحه گوگل داشتم . وقتی برفرض نام اصلی شرکت مورد نظر سرچ میشود ، صفحه اصلی در نتایج گوگل نشان داده میشود و در سمت چپ عکس و پایین لینک صفحه اصلی ، دو ستون و شامل سه لینک عمودی در هر ستون هست این چه اسکیمای هست و چگونه میتوان اضافه کرد؟

جت سئو:
 ارسال شده در : پنجشنبه 20 خرداد 1400

لینک هایی که فرمودید زمانی در نتایج گوگل قرار می‌گیرند که نام برند یک سایت را جستجو کنید، گوگل به صورت خودکار پس از شناسایی نام برند آنها را در نتایج قرار می‌دهد و بر اساس لینک‌های داخلی پرتکرار در سایت مشخص می‌شوند. به صورت دستی نمی‌توان آنها را تغییر داد و تنظیم کرد، به این لینک‌ها site links می‌گویند و اسکیمای خاصی ندارد اما اگر بخواهید که کاربران در این بخش بتوانند در داخل سایت شما جستجو انجام دهند می‌توانید از اسکیمای site search box استفاده کنید.