بسیاری از سایتهای ایرانی توجه چندانی به صفحه درباره ما نشان نمیدهند. وقتی به صفحه درباره ما این سایتها سر بزنید، معمولا یا محتوایی ندارند یا اگر هم داشته باشند محتوای آن به چند خط معرفی شرکت و ارائه راههای ارتباطی خلاصه میشود. بسیاری از سایتها در نوشتن درباره ما مشکل دارند و آن را با صفحه تماس با ما اشتباه میگیرند.
اما اگر به سایتهای معتبر خارجی و حتی ایرانی سر بزنید، صفحه درباره ما در این سایتها از اهمیت ویژهای برخوردار است و این سایتها روی برندسازی خود در این صفحه کار میکنند. در این مقاله از جت سئو به این سؤال پاسخ می دهیم که چگونه درباره ما بنویسیم. به شما اطمینان می دهیم که با مطالعه کامل این مقاله همه چیز را در مورد نوشتن صفحه درباره ما فرا خواهید گرفت. با ما همراه باشید.
نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما
اینجا فقط صحبت از نوشتن یک متن آموزشی، پست بلاگ یا هر محتوای معمولی دیگری نیست. صفحه درباره ما قرار است کسب و کار شما را به همه نشان دهد و برند شما را به مخاطبان معرفی کند. پس لازم است جزئیات ویژهای را برای آن رعایت کنید. لیست زیر جزئیاتی است که برای نوشتن درباره ما باید رعایت کنید:
- منحصربهفردبودن صفحه درباره ما
- بیان ارزشهای شرکت
- استفاده از ادبیات مناسب
- ایجاد اعتماد در مخاطب
- داشتن حالت داستاننویسی
- نوشتن مزیتهای کار خود
- مشخصکردن مخاطب محصول و خدمات
- بیان جزییات مربوط به کسب و کار
- استفاده از ویدیو در معرفی
- عدم استفاده از تبلیغات
- استفاده از تصاویر شرکت و نیروهای کاری
- معرفی مشتریان متمایز و مهم
در ادامه هر یک از موارد بالا را به طور کامل توضیح می دهیم.
با جت سئو آسان سئو کنید!
جت سئو ابزاری آنلاین برای آنالیز و بررسی سئو سایت است که با بررسی جامع سایت، مشکلات موجود را شناسایی میکند و راهکارهای کاربردی برای بهبود سئو ارائه میدهد. این راهکارها شامل بررسی فنی و محتوایی سایت، تحقیق کلمات کلیدی، ارائه ساختار محتوا، رهگیری رتبه کلمات کلیدی، مشاهده خطاهای فنی سایت و تجزیه و تحلیل رقبا میشود. با استفاده از جت سئو، میتوانید سئو سایت خود را به صورت هوشمندانه انجام دهید و بالاتر از رقبا دیده شوید. همچنین میتوانید با مراجعه به صفحه اکستنشن سئو در سایت جت سئو از امکانات مختلفی که این افزونهی رایگان در مرورگرهای مختلف ارائه میدهد دیدن کنید.
اهمیت سئو صفحه درباره ما
در صورتی که بر روی برندینگ کسب و کار خود در این صفحه به خوبی کار کنید، میتوانید به گسترش آگاهی از برند خود کمک زیادی کنید. این موضوع به طور غیرمستقیم بر سئو سایت شما تاثیر مثبت خواهد داشت. چرا که با گسترش برند شما در فضای وب، گوگل هم با آن توجه بیشتری نشان میدهد.
بررسی کامل ویژگیهای صفحه درباره ما
در بخش قبل نکاتی که باید در طراحی صفحه درباره ما رعایت کنید را توضیح دادیم. در ادامه هر یک از این موارد را به طور مفصل بررسی میکنیم:
منحصر به فرد بودن صفحه درباره ما
قبل از هر چیز توجه داشته باشید صفحه درباره ما با صفحه تماس با ما تفاوت دارد. هرچند در بسیاری از سایتها این دو صفحه محتوای تکراری دارند اما شما در این دام نیفتید. صفحه درباره ما فرصت مناسبی به شما میدهد که برند خود را به مخاطبان بشناسانید. پس حتما محتوایی منحصربفرد برای آن در نظر بگیرید.
بیان ارزشهای شرکت
امروزه مشتریان زیادی به دنبال ارزشهای انسانی هستند. در واقع آنها نیاز دارند که به ارزشهای انسانی که برای خود تعریف کردهاند، توجه نشان دهند. هر کسبوکاری باید تعدادی از ارزشهایی که به آنها پایبند است را در صفحه درباره ما ارائه کند. برای مثال فرض کنید یک شرکت تولیدکننده لامپ، 10 مدل انواع لامپ را عرضه میکند. شاید همه رقبای این شرکت هم مشابه این مدلها را داشته باشند، اما چیزی که این کسبوکار را از دیگران متمایز میکند، ارزشهای آن است. برای مثال تولید لامپ با موادی که آلودگی زیست محیطی ندارند یا تولید لامپهایی با مصرف انرژی پایین میتواند از ارزشهای این شرکت باشد.
استفاده از ادبیات مناسب
از قدیم گفتهاند با هرکس باید به زبان خودش سخن گفت. این موضوع در برندسازی کسب و کار اهمیت ویژهای دارد. ادبیاتی که در نوشتن درباره ما سایت به کار میگیرید نشاندهنده شخصیت برند شما است. این ادبیات باید متناسب با پرسونای مشتریان شما انتخاب شود. اگر شما کسبوکاری هستید که با مشتریانی رسمی سروکار دارید، استفاده از ادبیاتی عامیانه یا صمیمانه جالب نخواهد بود.
ایجاد اعتماد در مخاطب
گفتیم اهمیت صفحه درباره ما این است که بسیاری از مخاطبین تازهوارد برای شناخت بهتر سایت و کسب و کار ابتدا به این صفحه سر میزنند. پس اینجا بهترین فرصت و شاید تنها فرصت شما برای کسب اعتماد آنها است. به کار بردن نمادهای اعتبار کسب و کار و نشانهای استاندارد و هر گواهینامه دیگری که نشاندهنده اعتبار شما و عامل ایجاد اعتماد در مخاطب است، در این قسمت به شما کمک میکند. برای ایجاد اعتماد در کربران همچنین می توانید از فاوآیکون نیز استفاده کنید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در این باره هستید مقاله favicon چیست را دنبال کنید.
استفاده از داستانسرایی
داستاننویسی مهارتی است که هر تولیدکننده محتوایی باید انجام دهد. شما هر چقدر بتوانید از تکنیکهای جذابسازی محتوا استفاده کنید، در نهایت این داستانها هستند که میتوانند مخاطب را در کنار شما نگه دارند. برای نوشتن صفحه درباره ما بهترین راهکار این است که داستان برند خود را در این صفحه بیان کنید. منظور از داستانسرایی برای معرفی برند این است که سیر رشد کسبوکار را از زمان تولد تا امروز با همه تحولها، تغییر مسیرها و نقاط عطف آن بیان کنید. فراموش نکنید این داستان قرار است مخاطب شما را به مشتری و مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کند. هرچقدر داستان برند شما صادقانهتر بیان شود، در این راه موفقتر خواهد بود.
نوشتن مزیتهای کار خود
نوشتن صفحه درباره ما به طور صحیح فرصت بسیار مناسبی است تا مزیتهای رقابتی خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. مزیت رقابتی هر کسبوکار با دیگری متفاوت است. ممکن است مزیت شما در قیمت پایینتر باشد یا در کیفیت بالاتر محصولات. ممکن است مزیت یک کسب وکار آنلاین در سرعت ارسال محصولات باشد یا در بروز بودن مدلهای محصولات. به هرحال هر کسب و کاری لازم است مزیت خود را در صفحه درباره ما معرفی کند. بدین ترتیب مخاطب دقیقا به سمت همان چیزی که کسبوکار شما در آن قدرتمند است، متمایل میشود.
مشخص کردن مخاطب محصول و خدمات
در این صفحها میتوانید دقیقا اعلام کنید مخاطب محصولات یا خدماتتان کدام گروه است. زنان یا مردان، نوجوانان یا جوانان یا میانسالان، یا هرگروه متمایز دیگری را میتوانید به عنوان مخاطب اصلی خود معرفی کنید. این کار باعث میشود مخاطب هدف احساس نزدیکی بیشتری به کسب و کار شما داشته باشد.
بیان جزئیات مربوط به کسب و کار
هر کاربری که برای اولین بار به سایت شما مراجعه میکند با انبوهی از سوالات و ابهامات در مورد کسبوکار شما مواجه است. همه ما وقتی برای خرید محصولی به یک سایت وارد میشویم همین حالت را داریم و سعی میکنیم با گشتوگذار در سایت موردنظر یا تحقیق درباره آن ابهامات خود را برطرف کنیم. شما میتوانید با بیان جزئیات مربوط به کسبوکار خود در صفحه درباره ما برای رفع ابهامات کاربران پیشقدم شوید. مسائلی از قبیل سابقه کار، میزان رضایت دیگر مشتریان، مجوزهای قانونی کسبوکار، اندازه و گسترده خدماتدهی آن از جمله ویژگیهای صفحه درباه ما است که میتوانید برای رفع ابهامات مخاطب بهکار ببرید.
استفاده از ویدیو در معرفی
ویدیو امروزه ترند دنیای اینترنت است. نه تنها امروز بلکه در آینده هم ویدیوها نقش اصلی را در برقراری ارتباط بین کسبوکارها و مشتریان ایفا میکنند. صفحه درباره ما بهترین فرصت است تا از ویدیو برای معرفی کسب وکار خود استفاده کنید. ویدیوها این فرصت را به شما میدهند تا در فرصت کمتری اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهید. ضمن اینکه ویدیو تعامل بیشتری از مخاطب میگیرد و شانس تبدیل کاربر به مشتری را بیشتر میکند. علاوه بر اینها استفاده از ویدیو برای صفحه درباره ما تاثیر مثبتی دارد. شما میتوانید تصاویری از محیط کسبوکار، لحظات درخشان موفقیتهای کسبوکار و اعضای تیم خود در چنین ویدیویی استفاده کنید. دقت کنید که برای ویدئوها از اسکیمای ویدئو استفاده کنید تا در جهت بهبود سئو ویدئو کمک خواهد کرد.
استفاده نکردن از تبلیغات
نیازی به توضیح نیست که در صفحه درباره ما نباید محصولات خود را تبلیغ کنید. صفحه درباره ما جای معرفی برند و کلیات کسبوکار است. جایی است که باید مخاطب را با خود همراه سازید و تلاش کنید او را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. معرفی محصولات در اینجا نه تنها مخاطب را از صفحه فراری میدهد بلکه کمکی هم به صفحه درباره ما نمیکند.
استفاده از تصاویر شرکت و نیروهای کاری
یکی از راههای نزدیکشدن به کاربران، انتشار تصاویری از فضای شرکت و نیروهای کاری است. این کار باعث میشود مخاطب سایت شما خود را در ارتباط با کارکنان شرکت ببیند و احساس کند جزئی از خانواده کسبوکار شما است. برای انتشار تصاویر گروهی با حضور همه نیروهای کاری از جمله راهکارهایی است که برای این منظور میتوانید انجام دهید.
بیشتر بخوانید: سئو تصاویر چیست؟ آموزش بهینه سازی و سئو عکس برای سایت
معرفی مشتریان متمایز و مهم
اگر دقت کرده باشید همه کسبوکارهای معتبر قسمتی از سایت خود را به معرفی مشتریان متمایز و مهم اختصاص میدهند. شما میتوانید این کار را در صفحه درباره ما انجام دهید تا بر روند اعتمادسازی مخاطب تاثیر بیشتری بگذارید. قطعا وقتی مخاطب تازهوارد سایت شما بداند شرکتهای مهم و معتبری از شما خدمات گرفتهاند، خیلی سریع و راحت به شما اعتماد خواهد کرد.
چند اشتباه در طراحی صفحه درباره ما از منظر سئو
مهمترین اشتباهاتی که ممکن است در صفحه درباره ما مرتکب شوید، شامل موارد زیر است:
- عدم استفاده از صفحه درباره ما
- استفاده از محتوای مشابه صفحه تماس با ما
- مناسب نبودن لحن محتوا برای جامعه هدف
- تعریف و تمجید بیپایه و اساس از کسبوکار خود
- بیتوجهی به هدف جلب اعتماد مخاطب
بیشتر بخوانید: آموزش ثبت مکان در گوگل مپ در جت سئو
بررسی چند نمونه درباره ما سایت با طراحی و متن مناسب
در ادامه بد نیست چند نمونه موفق طراحی صفحه درباره ما را بررسی کنیم:
Pret
پرِت یک مجموعه غذایی ارگانیک و سالم است. صفحه درباره ما سایت این مجموعه با یک سؤال شروع شده است: چه چیزی روی سیاره زمین «پرِت» به حساب میآید؟ طرح این سؤال عجیب توجه مخاطب را به اندازه کافی جلب کرده است. در ادامه با توضیحاتی کوتاه و مفید به بیان تفاوت این مجموعه غذایی با دیگر رستورانها و کافهها پرداخته است.
Nike
حتی نایک هم با همه اعتبار و شهرتی که دارد، از صفحه درباره ما سایت خود صرف نظر نکرده است. نایک در صفحه درباره ما خود از تصویر نوجوانان رنگین پوست در حال ورزش استفاده کرده است. تصویری که بسیار مرتبط با جمله کنار آن است: «جهان جامعه ما است». در ادامه آن هم چند جمله مختصر و مفید در توضیح این جمله آورده شده است. نایک به جای استفاده از تصویر ورزشکاران حرفهای از تصویر چند نوجوان عادی استفاده کرده تا بتواند حس نزدیکی بیشتری در مخاطب خود برانگیزد.
Eight Hour Day
سایت Eight Hour Day که یک کسب و کار نگهداری از حیوانات خانگی در ساعات اداری است، با استفاده از یک تصویر همه کاری که انجام میدهد را معرفی کرده است، به همین سادگی و به همین زیبایی. چنین عکسی نیاز به هیچ توضیح اضافهای ندارد. برای مشاهده صفحه درباره ما Eight Hour Day کلیک کنید.
بیشتر بخوانید : سئو صفحه اصلی
جمعبندی
در این مقاله توضیح دادیم که چگونه درباره ما بنویسیم. برخلاف چیزی که زیاد در سایتهای فارسی میبینیم، صفحه درباره ما یکی از صفحات کاربردی و مهم سایت است. با طراحی خوب صفحه درباره ما هم میتوان مستقیم ترافیک ورودی به دست آورد و هم میتوان با گسترش برند کسبوکار به ارتقای جایگاه سئو سایت کمک کرد. نکته مهم در ایجاد این صفحه این است که از تکنیکهای داستانگویی برای معرفی برند استفاده کرده و سعی کنید ابهامات مخاطب را برطرف کنید، اعتماد او را جلب کرده و مخاطب را به مشتری تبدیل کنید.
بیشتر بخوانید : اسکیما در سئو چیست؟
اگر به دنبال بررسی رنک سایت خود را بین سایت های دیگر بدانید می توانید به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید.
آیا سئو و طراحی صفحه درباره ی ما برای سایت های فروشگاهی با بقیه ی سایت فرق دارد؟
خیر فرق خاصی میان آن ها نیست. فقط کافی است برای صفحات درباره ما سایت های فروشگاهی نیز ویژگی های منحصر به فرد بودن، ایجاد اعتماد در مخاطب، مشخص کردن مخاطب محصول و خدمات و ... را که در مقاله ذکر شده است رعایت کنید.
چه اصولی را در نوشتن صفحه درباره ما باید رعایت کنیم؟
از نوشتن مطالب طولانی و تکراری یا ناقص خودداری کنید. از بزرگنمایی درباره خود و کسب و کار و برندتان خودداری کنید. در صفحه درباره ما به هیچ وجه تبلیغات نکنید.
سلام اگر یک سایت صفحه درباره ما نداشته باشد روی سئو کلی سایت تاثیر منفی داره؟
سلام خیر نداشتن صفحه درباره ما در سایت تاثیری روی سئو سایت ندارد اما پیشنهاد می کنیم همه سایت ها صفحه درباره ما داشته باشند.
بد نبود. اما سایت هایی که برای الگو گرفتن معرفی کردید سایت های چندان مناسبی نیستن و خودشون درباره ما معمولی نوشتن.
ممنون از صفحات درباره ما خوبی که معرفی کردید. برای من که الهام بخش بودن و الان میدونم چطور باید بنویسم.
سلام آیا صفحه درباره ما نیاز به سئو شدن داره؟
سلام هدف از ایجاد صفحه درباره ما، رتبه گرفتن روی کلمه خاصی نیست بنابراین نیاز به سئو کردن ندارد.
صفحه درباره ما در بهبود نرخ تبدیل تاثیرگذار است. بسیاری از کاربران پیش از خرید در سایت شما می خواهند مطمئن شوند که شما قابل اعتماد هستید. تا می توانید روی نگارش این صفحه زمان بگذارید.
طبق تجربه بنده وجود صفحاتی مثل درباره ما و تماس با ما به شدت در نرخ تبدیل تاثیر مثبت داره. پیشنهاد میکنم حتما این صفحات رو در سایتتون داشته باشید. ضمنا نوایندکس کردن این صفحات اشتباه هست. گاها تماس با + نام برند سرچ میشه توسط کاربران.
وجود صفحه درباره ما در سایت های YMYL اهمیت زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از سایت های حوزه YMYL یا این صفحه را ندارند یا آن را نوایندکس می کنند.
سلام یک سوال داشتم. آیا وجود صفحه درباره ما به سئو سایت هم کمک میکنه؟ یعنی آیا گوگل سایت هایی که صفحه درباره ما دارند رو ترجیح میده به سایت هایی که این صفحه رو ندارند؟
با سلام وجود صفحه درباره ما با اسکیما مناسب به گوگل کمک میکند تا برند شما را به عنوان یک موجودیت بشناسد و ارتباط برندتان را با حوزه فعالیت شما درک کند. همین موضوع می تواند به بهبود رتبه سایت شما منجر شود.